Hagaard 114

3090 Overijse

Bel ons op

0468 00 35 72

Proteïnedieet

Hoe werkt het PRO10 proteïnedieet?

PRO10 is een proteïnedieet waarmee je snel gewicht kan verliezen. Het vermindert de hoeveelheden vetten en suikers in je voeding en je neemt veel eiwitten op. Je lichaam moet zo uit zijn voorraden en vetten putten.

Door die grote hoeveelheid eiwitten blijft je spiermassa behouden en zal je geen knagende honger voelen. De kilo’s die je verliest bestaan uit puur vet.

Natuurlijk moet je bij elk dieet je eetgewoonten aanpassen.  Bij dit proteïnedieet is dat niet anders, het is alleen gemakkelijker.
De PRO10-producten bestaan uit heerlijke complete maaltijden met een grote keuze aan variëteiten.

Bij het volgen van dit proteïnedieet zal je stofwisseling veranderen. Het is dan ook het beste om dit dieet onder begeleiding van je arts of diëtist te doen. Hij of zij zal, voor je begint, je BMI berekenen en controleren of er eventueel contra-indicaties zijn. Zo kan je onder professionele begeleiding je oude, slechte eetgewoontes vervangen door nieuwe, gezonde waarbij eiwitten centraal staan.

Je zal daarbij vier verschillende fases doorlopen.

Je zal je fit en opgewekt voelen

Je zal tijdens het dieet geen hongergevoel hebben. Dat merk je al 48h na de start ervan. De minimale aanvoer van suikers en vetten veranderen de stofwisseling. Alle energie is na 24 a 48 uur opgebruikt en dan worden de vetreserves aangesproken. Er volgt een aanmaak van ketonen. Dat zijn zuren die ons lichaam van de nodige energie voorzien. De eiwitten zorgen voor een gevoel van verzadiging.

Je kan nog wel eens trek krijgen, maar knagende honger zal je niet voelen. Hou er rekening mee dat hoe vaker je iets eet dat niet toegelaten is, hoe moeilijker je zal volhouden met het dieet. Alleen een strikte opvolging laat de honger verdwijnen en geeft natuurlijk ook het beste resultaat.

De voordelen

Het snelle gewichtsverlies zal je aansporen om door te zetten. Een verlies van 6 tot 10 kilo of meer per maand zal je de moed geven om door te gaan. Vrouwen verliezen doorgaans iets minder snel gewicht dan mannen, voornamelijk om hormonale redenen.

Je kan je proteïnedieet combineren met elektrotherapie. Afvallen laat soms sporen na op de huid en deze therapie verstevigt ze opnieuw. Daarnaast worden spieren opgebouwd en de bewerkte zone verstevigd.

Snel positief effect op je figuur

Vooral het abdominaal of buikje verdwijnt vlug, waardoor snel resultaat zichtbaar is. Tegelijk beschermen de eiwitten de huid en houden haar strak.

Er is geen verlies van spiermassa: je figuur wordt snel mooier doordat het abdominaal vet verdwijnt. Dit is het punt waar de meeste andere diëten falen omdat die, naast de vetmassa, ook de spiermassa aantasten.

Het proteïnedieet, een gemakkelijke methode

Je hoeft niet te tellen of te wegen. In de productboxen vind je een compleet opgesteld weekmenu, samen met de producten die je mag eten. De samenstelling van de box hangt af van de dieetfase waarin je op dat moment zit.

Wil je op korte tijd veel gewicht verliezen, dan start je bij fase 1, die enkel uit vervangmaaltijden bestaat. Vanaf fase 2 kan je vervangmaaltijden afwisselen met normale voeding (zonder koolhydraten). 

Eet je graag tussendoortjes, dan hou je je best aan de PRO10-snacks. Dat kunnen chips, nootjes, chocolade- en appelkoeken of taartjes zijn.

We hebben een startersbox die ideaal is als je snel een paar kilootjes wil afvallen. Die box bestaat uit weekmenu’s voor twee weken en producten zoals sapjes, puddinkjes, maaltijdvervangers, snacks, (koolhydraatvrij) brood en soep die je kan aanvullen met normale maaltijden. Goed voor mineralen en proteïnen voor één maand.

We overlopen even de 4 fases in dit dieet : 2 fases om af te vallen en 2 fases om te stabiliseren.

  • Fase 1 : strikte fase. In deze fase zal je snel gewicht verliezen en is ideaal voor mensen met veel overgewicht die snel willen afvallen. Bekijk met je arts of je deze fase mag doorlopen.
  • Fase 2 :  gemengde fase. Hier wissel je proteïnes af met echte maaltijden. Je kan de strikte fase overslaan, wanneer die niet echt nodig is en vanuit deze fase starten met je dieet.
  • Fase 3 : overgangsfase. Deze fase is zeer belangrijk voor het eindresultaat. De bedoeling is het progressief herinvoeren van de voedingsmethode door eiwitten te mengen. Hierbij gebruik je een zakje eiwitten in combinatie met voedseleiwitten.
  • Fase 4 : stabilisatiefase. In deze fase staat het veranderen van voeding centraal. Hier neem je meestal nog 1 eiwitsupplement op een tijdstip dat je zelf bepaalt. Verder eet je fruit en een kleine hoeveelheid brood. Het is belangrijk dat deze fase lang genoeg duurt om op je nieuw verkregen gewicht te blijven. Je leert hier nieuwe eetgewoonten aan.

Blijvend resultaat

Je zal merken dat je niet alleen snel gewicht verliest, maar ook nieuwe voedingsgewoonten aanleert. Bij het opvolgen van fase 3 en 4 zal je nieuwe gewicht stabiel blijven.

Het duurt doorgaans tot twee jaar voordat je lichaam volledig gewend is aan het nieuwe gewicht. Al die tijd zal het proberen om terug te gaan naar het vorige gewicht. Dat houdt in dat je een hele tijd zal moeten opletten op wat je precies eet.

Een paar dagen ‘zondigen’ heeft niet zozeer effect heeft op de dag erna. Helaas merk je er na een week de resultaten van.  Het is dus belangrijk om je gewicht strikt te controleren en op te volgen.

Meer bewegen zal zeker helpen om op gewicht te blijven. Sport vergroot de spiermassa en zorgt ervoor dat het energieverbruik stijgt en dat je dus minder gemakkelijk bijkomt .

We zetten je graag op weg naar een lager gewicht. Maak een afspraak voor een intake gesprek. Tijdens dit gesprek wordt je startgewicht, de Body Mass Index (BMI), de vetvrije massa en de spiermassa gemeten en berekend.

Het intakegesprek is gratis. Een startersbox met weekmenu’s en producten voor twee weken kost 120 €.